پیوند ساندویچ پانل کامپوزیت لانه زنبوری


پیوند ساندویچ پانل کامپوزیت لانه زنبوری

ساندویچ پانل لانه زنبوری

پیوند ساندویچ پانل کامپوزیت لانه زنبوری یک روش ابزاری برای اتصال قطعات کامپوزیت می باشد . کامپوزیت اول با کامپوزیت دوم در یک تراز قرار می گیرند و یک لایه چسب برای اتصال آن استفاده می شود این چسب فضای خالی بین دو کامپوزیت را پوشش می دهد یک ماده مرکب بر روی لایه چسب قرار می گیرد سپس دو کامپوزیت به شکل ساختاری آن به هم متصل می شوند.

درصد بیشتر از هواپیماهای در حال طراحی و تولید از مواد کامپوزیت است در بعضی از هواپیماها ممکن است بیشتر از 50% از ساختار اصلی آنها از مواد کامپوزیت باشد. مواد کامپوزیت استفاده شده در هواپیما برای کاهش وزن هواپیما است این کاهش وزن ممکن است ظرفیت حمل بار و بازده سوخت را سرعت ببخشد.

علاوه بر این مواد کامپوزیت عمر طولانی تری را برای اجزای مختلف هواپیما ارائه می دهد مواد کامپوزیت بسیار قوی هستند و نور شیشه ای رنگ دارند سبک وزن هستند و از ترکیب دو یا چند اجزاء مشابه ساخته شده اند به عنوان مثال یک کامپوزیت می تواند شامل الیاف و رزین باشد این الیاف و رزین در ترکیب به شکل یک ماده مرکب هستند.

از ساندویچ پانل کامپوزیت لانه زنبوری ممکن است در فضای داخلی یک هواپیما استفاده شود این پنل ها ممکن است برای دیوارها و کف پوش هواپیما باشد و برای دیگر سازه های مناسب در فضای داخلی هواپیما. ساندویچ پنل کامپوزیت یک هسته لانه زنبوری با چرخ لنگر (ورق صورت) در دو طرف هسته لانه زنبوری دارد این چرخ لنگر بدون محدودیت برای پیوستن یا ضمیمه قطعات کامپوزیت به یکدیگراست. این نوع از پانل از یک پوست فیبر کربن یا هسته لانه زنبوری ساخته شده است پایان این محافظ نور گرد است. این پنل نیز مورد نیاز طول های مختلف ، بسته به پیکر بندی فضای داخلی از یک کابین مسافر است.

به جای خرید و یا تولید هر طول ، یک ابزار با طولانی ترین طول برای ایجاد یک پانل مورد استفاده قرار می گیرد پس از آن این پانل ها در اندازه های مختلف قطع می شوند و این قطعات با یک پیوند ساختاری به همدیگر متصل می شوند. این فرآیند ممکن است غیر مقاوم و خسته کنده باشد در نتیجه تحمل برای انجام آن کاهش می یابد و ضایعات افزایش می یابد. روند فعلی باعث از بین بردن بخشی از هسته لانه زنبوری به بخش دیگر می شود پس از آن هر دو بخش با استفاده از مواد چسبنده به هم متصل می شوند قطعات در این حالت چند ساعت نگه داشته می شوند و سپس توسط سمباده تمیز می شوند. به طور مثال قطعات برای حدود 24 ساعت در حالت متصل به هم نگه داشته می شوند هزینه این نوع فرآیند کمتر از نرخ موجود در هنگام مونتاژ یا نصب یا نصب و راه اندازی پانل است. زمان مورد نیاز برای پیوستن قطعات به یکدیگر بسیار کمتر از زمان مونتاژ است زیرا در زمان مونتاژ هزینه ها افزایش می یابد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *